ПАЛАЖЭННЕ
аб школьным вучэбна-метадычным аб’яднанні
ДУА “Дзяніскавіцкая сярэдняя школа”
I. Агульныя палажэнні
Школьныя вучэбна-метадычныя аб’яднанні з’яўляюцца структурнымі падраздзяленнямі метадычнай службы ДУА “Дзяніскавікая сярэдняя школа”, якія ажыццяўляюць правядзенне метадычнай работы з педагогамі па адным або некалькім роднасных вучэбных прадметах або напрамках дзейнасці. Школьнае вучэбна-метадычнае аб’яднанне арганізуецца пры наяўнасці не менш за тры настаўнікі па адным прадмеце або па адной адукацыйнай вобласці. У склад школьнага вучэбна-метадычнага аб’яднання могуць уваходзіць настаўнікі сумежных дысцыплін. Колькасць школьных вучэбна-метадычных аб’яднанняў і іх колькасны склад вызначаецца зыходзячы з неабходнасці комплекснага вырашэння пастаўленых перад установай задач, і ўсталёўваецца загадам дырэктара школы. Школьныя вучэбна-метадычныя аб’яднанні ствараюцца, рэарганізуюцца і ліквідуюцца загадам дырэктара навучальнай установы па прадстаўленні намесніка дырэктара па асноўнай дзейнасці. Школьныя вучэбна-метадычныя аб’яднанні непасрэдна падпарадкоўваюцца намесніку дырэктара па асноўнай дзейнасці.
II. Задачы школьнага вучэбна-метадычнага аб’яднання:
- удасканаленне метадычнай, тэарэтычнай, псіхолага-педагагічнай падрыхтоўкі педагогаў, задавальненне іх прафесійных адукацыйных запытаў;
- павышэнне ўзроўню асабістай культуры і прафесійнага майстэрства педагогаў;
- стварэнне ўмоў для развіцця педагагічнай творчасці і самарэалізацыі педагогаў;
- абмен вопытам работы паміж педагогамі, засваенне вопыту эфектыўнай педагагічнай практыкі калег.
III. Асноўныя напрамкі дзейнасці школьнага вучэбна-метадычнага аб’яднання:
- вывучэнне нарматыўных прававых дакументаў сістэмы адукацыі;
- азнаямленне з метадычнымі рэкамендацыямі і метадычнымі распрацоўкамі па прадмеце;
- вывучэнне новых навучальных праграм, вучэбна-метадычных комплексаў;
- вывучэнне сучасных адукацыйных тэхналогій і методык, укараненне іх у практыку работы, аналіз іх эфектыўнасці;
- выяўленне, вывучэнне, абагульненне і распаўсюджванне эфектыўнай педагагічнай практыкі;
- арганізацыя рэфлексіўнай дзейнасці педагогаў, вывучэнне методык аналізу і самааналізу педагагічнай дзейнасці;
- падрыхтоўка метадычных распрацовак і дыдактычных матэрыялаў па прадметах;
- удасканаленне вучэбна-матэрыяльнай базы;
- разгляд пытанняў арганізацыі і кіраўніцтва даследчай работай вучняў;
- распрацоўка палажэнняў аб правядзенні конкурсаў, алімпіяд па прадметах;
- выбар і арганізацыя працы настаўнікаў з маладымі спецыялістамі;
- вывучэнне пытанняў кантролю якасці ведаў вучняў па прадмеце.
IV. Асноўныя формы работы школьнага вучэбна-метадычнага аб’яднання.
- пасяджэнні школьных вучэбна-метадычных аб’яднанняў, якія могуць праходзіць у наступнай форме:
інструктыўна-метадычныя нарады,
семінары-практыкумы,
круглыя сталы,
дыскусіі,
трэнінгі,
майстар-класы,
- творчыя справаздачы настаўнікаў, справаздачы аб самаадукацыйнай дзейнасці;
- справаздачы педагогаў, якія прайшлі курсавую перападрыхтоўку ў АПА, БрІРА;
- адкрытыя ўрокі і мерапрыемствы;
- правядзенне прадметных і метадычных тыдняў;
- узаемнае наведванне ўрокаў;
- аналіз якасці адукацыйнага працэсу і ведаў вучняў;
- распрацоўка дыдактычных матэрыялаў i метадычных рэкамендацый;
- канферэнцыі;
- педагагічныя чытанні;
- выставы метадычных распрацовак;
- прэзентацыі педагагічнага вопыту;
- сумесныя пасяджэнні з роднаснымі вучэбна-метадычнымі аб’яднаннямі ў мэтах абмену вопытам работы.
V. Арганізацыя дзейнасці школьнага вучэбна-метадычнага аб’яднання.
Узначальвае школьнае вучэбна-метадычнае аб’яднанне кiраўнiк, якi назначаецца загадам дырэктара школы з ліку найбольш вопытных педагогаў па ўзгадненні з членамі школьнага вучэбна-метадычнага аб’яднання. Работа школьнага вучэбна-метадычнага аб’яднання праводзіцца ў адпаведнасці з планам работы на бягучы навучальны год. План складаецца кіраўніком школьнага вучэбна-метадычнага аб’яднання, разглядаецца на пасяджэнні школьнага вучэбна-метадычнага аб’яднання, узгадняецца з намеснікам дырэктара па асноўнай дзейнасці і зацвярджаецца дырэктарам школы. Пасяджэнні школьнага вучэбна-метадычнага аб’яднання праводзяцца не радзей за адзін раз у чвэрць. Пра час і месца правядзення пасяджэння кіраўнік школьнага вучэбна-метадычнага аб’яднання абавязаны паставіць у вядомасць намесніка дырэктара па асноўнай дзейнасці школы. Па кожным з пытанняў абмеркавання на пасяджэнні прымаюцца рэкамендацыі, якія фіксуюцца ў пратаколе. Пры разглядзе пытанняў, якія закранаюць тэматыку ці інтарэсы іншых школьных вучэбна-метадычных аб’яднанняў, на пасяджэнні неабходна запрашаць іх кіраўнікоў ці настаўнікаў. Кантроль за дзейнасцю школьных вучэбна-метадычных аб’яднанняў ажыццяўляецца дырэктарам школы і яго намеснікамі ў адпаведнасці з планамі метадычнай работы школы і ўнутранага кантролю.
VI. Дакументацыя школьнага вучэбна-метадычнага аб’яднання:
- Палажэнне аб школьным вучэбна-метадычным аб’яднанні.
- Аналіз работы за мінулы навучальны год.
- План работы школьнага вучэбна-метадычнага аб’яднання на навучальны год.
- Банк дадзеных аб настаўніках школьнага вучэбна-метадычнага аб’яднання: колькасны і якасны склад (узрост, адукацыя, стаж, катэгорыя, ўзнагароды, званне, хатні тэлефон).
- Нарматыўныя дакументы і метадычныя рэкамендацыі, якія рэгламентуюць працу школьнага вучэбна-метадычнага аб’яднання і педагогаў у бягучым навучальным годзе.
- Інфармацыя аб навучальных праграмах і вучэбна-метадычным забеспячэнні па прадмеце.
- Пратаколы пасяджэнняў школьных вучэбна-метадычных аб’яднанняў.
- Матэрыялы да паседжання школьных вучэбна-метадычных аб’яднанняў (выступы, даклады, справаздачы, распрацоўкі ўрокаў і да т.п.).
- Звесткі пра тэмы па самаадукацыі.
- Звесткі аб прафесійных патрэбах настаўнікаў (вынікі дыягностыкі).
VII. Правы школьнага вучэбна-метадычнага аб’яднання.
Метадычнае аб’яднанне, як калегіяльны орган, мае права:
- вылучаць прапановы аб удасканаленні адукацыйнага працэсу ў школе;
- ставіць пытанне перад адміністрацыяй аб заахвочванні членаў школьнага вучэбна-метадычнага аб’яднання за поспехі ў працы і актыўны ўдзел у інавацыйнай дзейнасці;
- уносіць прапановы па арганізацыі і зместу атэстацыі педагогаў;
- абагульняць і распаўсюджваць вопыт творча працуючых педагогаў, уносіць прапановы аб удзеле членаў школьнага вучэбна-метадычнага аб’яднання ў конкурсах педагагічнага майстэрства;
- удзельнічаць у правядзенні ўнутранага кантролю.