Дырэктар ДУА “Дзяніскавіцкая
сярэдняя школа”
___________ Н.И.Берташ
30.08.2024
План
метадычнай работы на 2024/2025 вучэбны год
Метадычная тэма ўстановы адукацыі:
«Павышэнне якасці адукацыі сродкамі вучэбнага прадмета, у тым ліку ў кантэксце фарміравання функцыянальнай граматнасці вучняў»
Мэта: стварэнне ўмоў для бесперапыннага ўдасканалення прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў, для развіцця іх педагагічнага майстэрства і творчасці
Задачы:
1. Забеспячэнне высокага метадычнага ўзроўню правядзення ўсіх відаў вучэбных заняткаў.
2. Працягнуць ствараць умовы для павышэння прафесійнага майстэрства педагогаў на аснове абмену вопытам і самаадукацыйнай дзейнасці .
3. Садзейнічаць павышэнню матывацыі педагогаў у асваенні новых адукацыйных тэхналогій, якія рэалізуюць кампетэнтнасны падыход у адукацыі.
4. Ажыццяўляць вывучэнне і ўкараненне ў практыку інавацыйных адукацыйных і выхаваўчых тэхналогій, перадавога педагагічнага вопыту, дасягненняў псіхолага-педагагічнай навукі.
5. Ажыццяўляць метадычнае суправаджэнне росту прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў, стымуляваць іх да абагульнення эфектыўнага педагагічнага вопыту праз публікацыі ў газетах і метадычных часопісах
Асноўныя накірункі метадычнай работы
№ п.п. |
Накірунак дзейнасці |
Тэрмін |
Адказныя |
Раздзел 1. Арганізацыйна-метадычная дзейнасць |
|||
1 |
Прагназаванне, планаванне і арганізацыя павышэння кваліфікацыі педагогаў установы адукацыі, аказанне ім метадычнай дапамогі
|
На працягу навучальнага года |
Сайка Т.А. Члены метадычнага савета |
2 |
Характарыстыка састава педагогаў ВМА (адукацыя, стаж, катэгорыя, час праходжання атэстацыі, павышэнне кваліфікацыі) |
верасень |
Сайка Т.А., кіраўнікі ВМА |
3 |
Стварэнне ва ўстанове адукацыі атэстацыйнай камісіі і арганізацыя яе работы |
Да 15.09.2024, на працягу года |
Старшыня атэстацыйнай камісіі Берташ Н.І. |
4 |
Арганізацыя работы па пераемнасці дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі, 1 і 2 ступені агульнай сярэдняй адукацыі |
Згодна гадавому плану |
Сайка Т.А., кіраўнікі ВМА |
5 |
Арганізацыя работы з высокаматываванымі навучэнцамі |
Згодна гадавому плану |
Сайка Т.А., настаўнікі-прадметнікі |
6 |
Удзел у інтэлектуальных конкурсах, прадметных алімпіядах, канферэнцыях навучэнцамі ўстановы адукацыі |
На працягу года |
Сайка Т.А., настаўнікі-прадметнікі |
Раздзел 2. Інфармацыйна-метадычная дзейнасць |
|||
1 |
Фарміраванне банка педагагічнай інфармацыі (нарматыўнай, прававой, навукова-метадычнай і інш.) |
жнівень |
Намеснік дырэктара па АД Сайка Т.А., кіраўнікі ВМА |
2 |
Азнаямленне педагогаў з навінкамі педагагічнай, метадычнай і навукова-папулярнай літаратуры |
на працягу года |
Сайка Т.А., кіраўнікі ВМА |
3 |
Інфармаванне педагогаў аб сучасных накірунках у развіцці агульнай сярэдняй адукацыі, зместу адукацыйных праграм |
на працягу года |
Сайка Т.А., кіраўнікі ВМА |
4 |
Папаўненне медыятэкі сучаснымі вучэбна-метадычнымі матэрыяламі |
на працягу года |
Сайка Т.А., кіраўнікі ВМА |
5 |
Абнаўленне базы дадзеных «Кадры» |
жнівень |
Сайка Т.А., кіраўнікі ВМА |
Раздзел 3. Кансультатыўная дзейнасць |
|||
1 |
Арганізацыя кансультатыўнай работы для педагогаў установы адукацыі |
на працягу года |
Сайка Т.А. |
2 |
Метадычныя кансультацыі: - вучэбна-метадычная дакументацыя ВМА - пераемнасць у навучанні - афармленне абагульненага педагагічнага вопыту, артыкулы для публікацыі - планаванне выхаваўчай работы
|
на працягу года |
Берташ Н.І., Сайка Т.А., Дзенісеня Т.І. |
3 |
Удасканаленне работы па самаадукацыйнай дзейнасці педагогаў |
на працягу года |
Сайка Т.А. |
4 |
Вывучэнне запытаў, метадычнае суправаджэнне і аказанне практычнай дапамогі педагогам у перыяд падрыхтоўкі да атэстацыі |
на працягу года |
Берташ Н.І., Сайка Т.А., кіраўнікі ВМА |
5 |
Аказанне дапамогі педагогам па абагульненню эфектыўнага педагагічнага вопыту |
На працягу года |
Сайка Т.А., кіраўнікі ВМА |
Раздзел 4. Вучэбна-метадычная дзейнасць |
|||
1 |
Пасяджэнні вучэбна-метадычнага аб’яднання: - настаўнікаў пачатковых класаў, выхавальнікаў ГПД, выхавальнікаў дашкольнай адукацыі - класных кіраўнікоў |
згодна планам |
Сайка Т.А., кіраўнікі ШВМА |
2 |
Педагагічныя саветы |
||
2.1 |
Фарміраванне функцыянальнай граматнасці вучняў сродкамі вучэбных прадметаў |
кастрычнік 2024 |
Сайка Т.А., Новік Л.І. |
2.2 |
1. Аб рабоце савета па харчаванню за І паўгоддзе 2024/2025 навучальнага года. 2. Аб рабоце савета ўстановы за І паўгоддзе 2024/2025 навучальнага года. 3. Аб прадстаўленні кандыдатур на ўзнагароджанне граматамі адзела па адукацыі Ганцавіцкага райвыканкама, Галоўнага ўпраўлення па адукацыі Брэсцкага аблвыканкама, Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь. 4. Аб стварэнні бяспечных умоў правядзення адукацыйнага працэсу. |
снежань 2024 |
Сайка Т.А., Новік Л.І. |
2.3 |
1. Новыя выхаваўчыя тэхналогіі. Сям’я і школа: шляхі эфектыўнага супрацоўніцтва ў сучасных умовах. 2. Аб рабоце класных кіраўнікоў па раннім выяўленні сямейнай неблаганадзейнасці |
сакавік 2025 |
Сайка Т.А., Новік Л.І. |
2.4 |
Аб допуску вучняў 11 класа да здачы выпускных экзаменаў за перыяд навучання і выхавання на ІІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі. |
май 2025 |
Берташ Н.І., Сайка Т.А. |
2.5 |
Аб допуску вучняў 9 класа да здачы выпускных экзаменаў за перыяд навучання і выхавання на ІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі. |
май 2025 |
Берташ Н.І., Сайка Т.А. |
2.6 |
1. Аб выніках вучэбнай дзейнасці вучняў 1 і 2 класаў па безадзнакавым навучанні. 2. Аб пераводзе вучняў 1-4, 6-8 класаў у наступны клас. 3. Справаздача выхавальнікаў дашкольнай адукацыі па выкананні стандарта “Дашкольная адукацыя. Гатоўнасць да школы” 4. Аб арганізацыі летняй аздараўленчай кампаніі. 5. Аб арганізацыі правядзення выпускных экзаменаў на ІІ і ІІІ ступенях агульнай сярэдняй адукацыі 5. Аб рабоце савета па харчаванні за 2024/2025 навучальны год. |
31.05.2025 |
Берташ Н.І., Сайка Т.А., Ціхан Л.С. |
2.7 |
Аб выдачы пасведчанняў аб агульнай базавай адукацыі, атэстатаў аб агульнай сярэдняй адукацыі і адлічэнні ў сувязі з атрыманнем агульнай базавай і агульнай сярэдняй адукацыі
|
чэрвень 2025 |
Берташ Н.І., Сайка Т.А. |
2.8 |
Аб пераводзе вучняў 10 класа па выніках вучэбна-палявых збораў ў 11 клас. |
чэрвень 2025 |
Берташ Н.І., Сайка Т.А. |
2.9 |
1 Аб выніках работы школы за 2024/2025 навучальны год. 2. Аб зацвярджэнні плана работы на 2025/2026 навучальны год. 3. Аб выніках летняга аздараўлення вучняў. 4. Аб зацвярджэнні педагагічнай нагрузкі на 2025/2026 навучальны год. 5. Аб зацвярджэнні рэжыму работы ўстановы адукацыі, групы падоўжанага дня, дашкольнай рознаўзроствай групы на 2025/2026 навучальны год. |
31.08.2025 |
Берташ Н.І., Сайка Т.А. |
3 |
Падрыхтоўка да тэматычных пасяджэнняў педагагічнага савета
|
||
3.1 |
Педагагічныя чытанні: вывучэнне літаратуры па тэмам пасяджэнняў педагагічных саветаў |
кастрычнік, сакавік |
педагаічны калектыў |
3.2 |
Дыягностыка ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу па праблеме педагагічнага савета (анкетаванне і апрацоўка атрыманых дадзеных) |
ноябрь, февраль |
Сайка Т.А., Новік Л.І., кіраўнікі ШВМА председатели УМО |
3.3 |
Панарама адкрытых вучэбных заняткаў у рамках падрыхтоўкі да педсавету “Фарміраванне функцыянальнай граматнасці вучняў сродкамі вучэбных прадметаў”
|
кастрычнік |
Сайка Т.А., кіраўнікі ШВМА, педагагічны калектыў |
3.4 |
Вывучэнне стану арганізацыі і якасці правядзення вучэбных заняткаў (міжпрадметныя сувязі) |
снежань-студзень |
Кіраўніцтва ўстановы адукацыі |
3.5 |
Панарама адкрытых класных мерапрыемстваў, пазакласных мерапрыемстваў у рамках падрыхтоўкі да педсавету “Новыя выхаваўчыя тэхналогіі. Сям’я і школа: шляхі эфектыўнага супрацоўніцтва ў сучасных умовах. 2. Аб рабоце класных кіраўнікоў па раннім выяўленні сямейнай неблаганадзейнасці” |
студзень-сакавік |
Сайка Т.А., Галуза А.М. |
4 |
Нарады пры дырэктары
|
штомесяц |
Сайка Т.А. |
5 |
Правядзенне прадметных тыдняў
|
згодна плану |
Сайка Т.А., Кіраўнікі ШВМА, педагогі |
6 |
Удзел у раённых майстар-класах, раённых вучэбна-метадычных семінарах |
згодна раённаму плану |
педагогі |
Раздел 5. Кіраўніцтва і кантроль за самаадукацыяй |
|||
1 |
Вывучэнне нарматыўных прававых дакументаў, інструктыўна-метадычных пісьмаў Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, вучэбна-метадычнага забеспячэння адукацыйнага працэсу |
жнівень |
Сайка Т.А., кіраўнікі ШВМА |
2 |
Наведванне адкрытых вучэбных і факультатыўных заняткаў настаўнікаў з наступным абмеркаваннем на пасяджэннях вучэбна-метадычных аб’яднанняў, нарад пры дырэктары, пасяджэннях педагагічнага савета |
на працягу года |
Сайка Т.А., кіраўнікі ШВМА |
3 |
Трансляцыя эфектыўнай педагагічнай практыкі праз сайт установы адукацыі |
на працягу года |
настаўнікі |
4 |
Укараненне ў практыку работы педагогаў накопленага вопыту, абагульненне і распаўсюджванне вопыту работы |
На працягу года |
Сайка Т.А., кіраўнікі ШВМА |
Раздзел 6. Аналітычная дзейнасць |
|||
1 |
Выяўленне цяжкасцяў дыдактычнага і метадычнага характару ў адукацыйным працэсе (анкетаванне па тэмах педагагічных саветаў) |
верасень, люты |
Сайка Т.А., кіраўнікі ШВМА |
2 |
Праблемна-арыентаваны аналіз работы педагагічнага калектыву па рэалізацыі метадычнай тэмы |
май |
Сайка Т.А., кіраўнікі ШВМА |
Раздзел 7. Удасканаленне вучэбна-метадычнай базы |
|||
1 |
Папаўненне банка дадзеных нарматыўных прававых дакументаў і інструктыўна-метадычных матэрыялаў, якія рэгламентуюць дзейнасць агульнай сярэдняй адукацыі |
жнівень, верасень |
Сайка Т.А., кіраўнікі ШВМА |
2 |
Папаўненне банка матэрыялаў па абагульненню эфектыўнага педагагічнага вопыту педагогаў установы адукацыі |
на працягу года |
Сайка Т.А., кіраўнікі ШВМА |