ПАЛАЖЭННЕ
аб Савеце Дзяржаўнай ўстановы адукацыі
“Дзяніскавіцкая сярэдняя школа”
1. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
1. Дадзенае Палажэнне вызначае кампетэнцыю, склад і арганізацыю дзейнасці Савета Дзяржаўнай установы адукацыі “Дзяніскавіцкая сярэдняя школа”
2. Савет Дзяржаўнай установы адукацыі “Дзяніскавіцкая сярэдняя школа” (далей - Савет) з’яўляецца калегіяльным органам самакіравання ўстановы адукацыі, які ствараецца ў мэтах вырашэння асноўных пытанняў дзейнасцi ўстановы адукацыi.
3. Савет ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, дадзеным Палажэннем, іншымі актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь і статутам установы адукацыi.
2. КАМПЕТЭНЦЫІ І СКЛАД САВЕТА
4. Да кампетэнцыі Савета адносяцца:
4.1. вызначэнне перспектыўных накірункаў развіцця ўстановы адукацыі, разгляд планаў работы ўстановы адукацыі, пытанняў яго адукацыйнай дзейнасці, міжнароднага супрацоўніцтва;
4.2. унясенне прапаноў аб удасканаленні структуры ўстановы адукацыі, стварэнні, ліквідацыі структурных падраздзяленняў установы адукацыі (у тым ліку адасобленых структурных падраздзяленняў), вызначэнне асноўных накірункаў іх дзейнасці;
4.3. разгляд пытанняў абнаўлення і развіцця матэрыяльна-тэхнічнай базы ўстановы адукацыі;
4.4. прыняцце рашэнняў па пытаннях арганізацыі адукацыйнага працэсу, абмеркаванне праектаў вучэбнай дакументацыі адукацыйных праграм, дакументацыі выхавання, якія рэалізуюцца ўстановай адукацыi;
4.5. разгляд пытанняў фарміравання кантынгенту навучэнцаў установы адукацыі;
4.6. садзейнічанне ў арганізацыі і правядзенні адукацыйных мерапрыемстваў;
4.7. заслухоўванне і зацвярджэнне справаздач кіраўніка ўстановы адукацыі, яго намесніка па асноўнай дзейнасці, кіраўнікоў структурных падраздзяленняў установы адукацыі аб ходзе выканання планаў работы ўстановы адукацыі;
4.8. абмеркаванне тэматыкі і вынікаў эксперыментальнай і інавацыйнай дзейнасці ва ўстанове адукацыі;
4.9. разгляд іншых пытанняў, аднесеных да кампетэнцыі Савета актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь і статутам установы адукацыi.
5. Склад савета фарміруецца з прадстаўнікоў навучэнцаў, іх законных прадстаўнікоў, кіраўнікоў структурных падраздзяленняў, педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі. У склад Савета могуць уваходзіць прадстаўнікі мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, іншых дзяржаўных органаў, грамадскіх аб’яднанняў і іншых арганізацый.
6. Агульная колькасць членаў Савета вызначаецца статутам установы адукацыi. Колькасны склад Савета фарміруецца ў наступнай прапорцыі:
25% - навучэнцы ўстановы адукацыі, іх законныя прадстаўнікі;
75% - прадстаўнікі кіраўнікоў структурных падраздзяленняў установы адукацыі, педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі, мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, іншых дзяржаўных органаў, грамадскіх аб’яднанняў, іншых арганізацый.
7. Навучэнцы, іх законныя прадстаўнікі абіраюцца адкрытым або тайным галасаваннем на сходах у парадку, вызначаным статутам установы адукацыі. Прадстаўнікі кіраўнікоў структурных падраздзяленняў, педагагічныя і іншыя работнікі ўстановы адукацыі абіраюцца адкрытым або тайным галасаваннем у структурных падраздзяленнях у парадку, вызначаным статутам установы адукацыі. Прадстаўнікі мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, іншых дзяржаўных органаў, арганізацый - заказчыкаў кадраў, грамадскіх аб’яднанняў, іншых арганізацый ўключаюцца ў склад Савета на падставе прапаноў кіраўнікоў названых органаў і арганізацый.
8. Персанальны склад Савета зацвярджаецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі.
9. Тэрмін паўнамоцтваў Савета вызначаецца статутам установы адукацыі і складае не больш за пяць гадоў.
3. АРГАНІЗАЦЫЯ ДЗЕЙНАСЦІ САВЕТА
10. Непасрэднае кіраўніцтва дзейнасцю Савета ажыццяўляе старшыня Савета, якім з’яўляецца кіраўнік установы адукацыі. У перыяд яго адсутнасці абавязкі старшыні выконвае асоба, якая выконвае абавязкі кіраўніка ўстановы адукацыі.
11. Старшыня Савета:
- арганізуе работу Савета;
- зацвярджае план і рэгламент работы Савета;
- сцвярджае парадак дня паседжання Савета;
- вядзе пасяджэннi Савета;
- ставіць на галасаванне ў парадку паступлення прапановы членаў Савета;
- арганізуе галасаванне і падлік галасоў; кантралюе выкананне рашэнняў і даручэнняў Савета.
12. Праз удзел у адкрытым галасаванні, старшыня галасуе апошнім.
13. Дадатковую дзейнасць Савета забяспечвае сакратар Савета, які абіраецца з ліку членаў Савета па выніках адкрытага галасавання членаў Савета на першым пасяджэнні Савета.
14. Сакратар Савета:
- паведамляе членаў савета аб правядзенні пасяджэння;
- вядзе пратаколы пасяджэнняў Савета;
- прадастаўляе інфармацыю аб выкананні рашэнняў і даручэнняў Савета старшыні Савета.
15. Член Савета:
- удзельнічае ў пасяджэннях Савета, іншых мерапрыемствах, якія праводзяцца Саветам;
- уносіць прапановы для абмеркавання на пасяджэннях Савета;
- выступае па пытаннях, што абмяркоўваюцца ў адпаведнасці з усталяваным на пасяджэнні Савета рэгламентам;
- удзельнічае ў рабоце іншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі пры разглядзе пытанняў, якія ўваходзяць у кампетэнцыю Савета;
- своечасова і якасна выконвае рашэнні і даручэнні Савета.
16. Дзейнасць Савета ажыццяўляецца ў адпаведнасці з планам работы, які складаецца на навучальны год і зацвярджаецца кіраўніком пасля разгляду на пасяджэннi Савета. Змест плана работы вызначаецца актуальнымі задачамі, якія стаяць перад установай адукацыі.
17. Савет ажыццяўляе сваю работу ў форме пасяджэнняў.
18. Пасяджэннi Савета лічацца паўнамоцнымі, калі на іх прысутнічае не менш як дзве трэці членаў Савета.
19. На паседжанні Савета запрашаюцца асобы, якія былі прыцягнутыя да падрыхтоўкі матэрыялаў па разглядаемых пытаннях. Запрошаныя асобы карыстаюцца правам дарадчага голасу.
20. На пасяджэннях Савета вядзецца пратакол, у якім фіксуецца ход абмеркавання пытанняў, якiя ўнесены ў парадак дня, а таксама вынікі галасавання і прынятае рашэнне. Кожны пратакол падпiсваецца старшынёй i сакратаром Савета.
21. Рашэнні Савета па пытаннях адукацыйнай дзейнасці, абнаўлення і развіцця матэрыяльна-тэхнічнай базы прымаюцца адкрытым галасаваннем простай большасцю галасоў. Па іншых пытаннях від галасавання (таемнае, адкрытае) і парадак яго правядзення вызначаюцца Саветам. Пры роўнай колькасці галасоў вырашальным з’яўляецца голас старшыні Савета.
22. Рашэнні Савета, якiя не супярэчаць заканадаўству Рэспублікі Беларусь і зацверджаныя кіраўніком установы адукацыі, з’яўляюцца абавязковымі для педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі, якія навучаюцца і іх законных прадстаўнікоў.